Ako nechrápať

Autor: Mariana Kubovčáková | 31.1.2012 o 6:59 | Karma článku: 6,53 | Prečítané:  3393x

Chrápanie je zvukový efekt, ktorý počujeme pri prúdení vzduchu v oblasti horných dýchacích ciest - nosa a hrdla. Chveje sa mäkké podnebie a vydáva zvuky rôznej intenzity, zafarbenia, ktoré v nás vyvolávajú rôzne pocity a nálady. Ak je to u partnera občas a je toho máličko, vieme byť milí a zhovievaví. Ak sa však rokmi zvuk chrápania stupňuje, pridávajú sa k tomu rôzne iné pazvuky, chvenie matraca, alebo sa trasie celá posteľ, prípadne nám v noci susedia opakovane búchajú na stenu, aby sme už konečne vypli tú motorovú pílu, tak strácame trpezlivosť. Vtedy sa to nám – partnerkám -  prestane páčiť a začneme vytvárať tlak na to, aby s tým dotyčný chrápač začal niečo robiť.

 

Rady na jednoduché chrápanie :

Cmukanie – ak to pomáha, môžete to použiť. Majte však na pamäti, že týmto svojho partnera vytrhnete zo spánku, preberie sa na stotiny sekundy alebo na jednu-dve sekundy a ich spánok začne byť fragmentovaný  - rozdrobený, prerušovaný a to prispieva k zhoršenej kvalite spánku.  Je lepšie partnera rukou  alebo slovne  otočiť, zmeniť jeho polohu, najčastejšie z chrbátu na bok. Urobte to jemne, partner na niekoľko sekúnd  prestane chrápať  a vy zatiaľ zaspíte. V období vášho hlbokého spánku vás jeho chrápanie už vyrušovať nebude.

Hádzanie vankúšom alebo iným predmetom po partnerovi má  podobný efekt ako cmukanie a môžete to riešiť tým istým spôsobom.

Najčastejšie ľudia chrápu v polohe na chrbte – takže nespať na chrbte.

Nespať na chrbte – hm, ľahko sa povie, ale ako to urobiť? Existuje jeden veľmi sofistikovaný spôsob, ako to dosiahnuť. Na kabátik pyžama alebo trička sa zo zadnej strany našije kus látky – najlepšie úplet – a doňho sa  vsunie malá loptička vo výške lopatiek , nejaká ľahká loptička, môže byť pinpongová alebo nejaká detská loptička. Ak človek spí na boku a chce sa prevrátiť počas spánku  na chrbát, táto loptička mu v tom zabráni, a zabezpečí,  aby ostal na boku.

Večer nepite alkohol – najmenej 5 hodím pred spánkom.

Poviete si – ako to? Veď po poháriku-dvoch lepšie spím, tak o čom to tu točí? Každý pohár vína alebo piva, či tvrdého alkoholu spôsobí  oveľa intenzívnejšie uvoľnenie svalov v oblasti horných dýchacích ciest, ako je to inokedy, keď ten alkohol v sebe nemáme. Svaly  ochabnú , v závislosti na množstve  alkoholu -  viac a viac, a pod náporom prúdiaceho vzduchu  sa viac chvejú. Človek s alkoholom v krvi možno inokedy nechrápe, ale teraz začne vydávať  parádne zvuky, a j s vibráciami.

Spite vo vyvetranej miestnosti.

Zaobstarajte si kvalitný matrac.

Teplotu v spálni udržujte na nízkych hodnotách – 18 -22 st. Celzia.

Nepriberajte, zhoďte pár kíl

Udržujte si konštantnú telesnú hmotnosť, ideálna hmotnosť je v hodnotách BMI do 25.

Každé kilečko navyše zhoršuje chrápanie. Získaním väčšej váhy sa vaše dýchacie cesty nerozšíria. Pamätajte aj na to, že tuk sa ukladá nielen na vonkajších stranách tela, ale aj vo vnútri  organizmu a mimochodom,  aj v dýchacích cestách.

Šport , aktívny pohyb

Aktívne sa hýbte 2 až 3x týždenne, pravidelný pohyb zvýši kondíciu svalov horných dýchacích ciest  a udržuje ich v dobrom stave, tie neochabnú ľahko a rýchlo, intenzita chrápania sa zníži  a vy sa budete cítiť oveľa lepšie. A partnerka si to určite všimne.

Želám vám kľudný spánok s množstvom príjemným snov.

 

Mariana Kuvbovčáková

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

Zakladateľ siete pre deti milionárov: Tisíc eur je psychologická hranica

Používať ju môže iba ten, čo má na tisíceurové mesačné členské, pozerať sa ale môže každý, hovorí JURAJ IVAN.

PLUS

Kupujúci Japonec? Neexistuje, tvrdia stánkari z vianočných trhov

Strávili sme jeden deň so stánkarmi.

SVET

Rakúski voliči rozhodujú o novej hlave štátu

Rakúšania si vyberajú medzi Norbertom Hoferom a Alexandrom Van der Bellenom.


Už ste čítali?